23 Mart 2009 Pazartesi

SÜTÇÜMÜZ AYSUN BİZE YENİ BİR KAPI AÇIYOR


Bızdıklar büyümeye devam ediyorlar.Yumurta hala ayakta dikilmiş salonu seyrediyor!Ben de bugün söz verdiğim üzere SÜT ile ilgili detayları veriyorum.
Çiftçi olmaktan gurur duyan,dünya tatlısı bir hanım AYSUN hanım.Eşi ile beraber,harika bir sürüsü ve hayvan dostu,tam hijyenik,bir de çiftlikleri var adı GÜNDÖNÜMÜ.

aysun@gundonumu.biz.tr

ise iletişime geçebileceğiniz elektronik posta adresi.Sütler kapınıza kadar geliyor eğer İstanbul'da oturuyorsanız.Hangi yaka olursa olsun.

Kendisini tanıtan bilgiler istemiştim.Aşağıdakileri yollamış.
Her satırında bir kez daha gurur duydum kocaman yürekli bu aydın Türk kadını ile. Bize sağlık dolu bir yol gösterip,kapıdan girmemizi sağladığın için çok sağol...
Aysun the sütçü İYİKİ VARSIN!



Sevgili Yeşim Hanımcım;

Sürüme ve sütüme dair kısaca önemsediğim noktalar:

1-Sütünü sağdığımız ineklerimiz 6 ayda bir (tüberküloz ve brusellosis yönünden) kan testi oluyorlar ve Tarım Bakanlığının ülkede çok az sayıda verebildiği Hastalıklardan Ari Sürü Sertifikasına sahipler.
Bu sertifikayı 5 sene önce İstanbul'da alan ilk sürü bizim sürümüz (Sertifika nomuz 34-01);ülkemizde de çok az sayıda sertifika sahibi işletme olduğunu iyi biliyorum.Ben 6 sene önce brusellosis hastalığı geçirdim;Allah düşmanıma vermesin.Çok ağır bir tedavi geçirdim.Vanayı açıp kana kana çiğ süt içebileceğim bir üretim oluşturmayı amaçladık eşimle;ve şükür ki 4 senedir de bu hayalimiz tıkır tıkır işliyor.
2-Kapalı sistem sağım ve direkt soğutma.Kapalı sistemde hava değmeden sağım yapıyor ve sağım esnasında +37 derecede çıkan sütü +4 dereceye soğutuyoruz.Böylelikle sütün içerisindeki organizmaların üremelerini durduruyoruz.Bu organizmalar sütü yiyip içip-üremek yerine düşük sayıda serin serin beklemede kalıyorlar.Dolayısı ile sütümüzün hijyen standartı epey yüksek oluyor.(Örn.:geçen ayki sayımda 1.800 ad/ml bakteri-Olması gereken maksimum ise 100.000ad/ml dir,ülkemizde bu oran maalesef milyonlarla ifade edilmektedir. -Amerika da 15.000 ad/ml bakteri ve altı standardında üretim yapan işletmeler için 12 eyalette çiğ süt satışı serbesttir.)
3-İneklerimize fabrika yemi vermiyoruz.Biyogüvenlik ve kuraklığa bağlı olarak otlatmıyoruz da maalesef ;ancak kendi karıştırdığımız ve kısmen de kendi ürettiğimiz ot-tahıl karışımlarını yediriyoruz.
4-Son olarak da el değmeden;sağım esnasında soğuttuğumuz sütlerimizi el değmeden kilit kapak sıfır şişelere doldurup;İstanbul trafiğinde kapı teslimi getiriyoruz.
5-Proses ünitemiz yok ;kreması-proteini ve her türlü iksir besin maddeleri ile birlikte sadece soğutulmuş çiğ süt üretiyoruz.
6-Hayvanlarımız ASLA bağlı değiller;bilakis koruluğa doğru yayıldıkları harika bir ortamları var.Onlara iyi şartlarda baktığım ve her geçen gün onların refahını arttırmaya yönelik planlar yaptığım,hayaller kurduğum epey mutlu bir sürüm olduğunu söyleyebilirim.

benimle ilgili yazılan bazı yazılara aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz.
http://www.pi.web.tr/?p=3230
http://baldanadam.blogspot.com/2009/03/aysun-sutcu.html
http://sibelinkahvesi.blogspot.com/2009/01/sutcu.html
http://www.zaman.com.tr/haber.do?haberno=819978

Eh bu kadar güzellikten sonra ne denilebilir ki!!!

Tabi ki BOTTOMS UP!

Sevgiyle kalın.Yeşim Güriş

4 yorum:

  1. teşekkürler bilgilendirmeler için...

    peki eve geldikten sonra, süt kaç dakika pişirilmeli? minimum 10' mı, 20' mı veya (katı)yoğurt için en az 30' mı? yoksa kaybolantatlar grubundan bir üyenin yazdığı gibi sadece 3-5' mı?

    bu rakamlar kulaktan dolma, sağda solda söylenen veya yazılandır, doğru olanı paylaşır mısınız?

    teşekkürlerimle

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar;
    Evde yapılmış yoğurdun tadına doyum olmuyor.
    Ancak pastörize sütten yoğurt yapmak da pek mümkün değil. Günlük sütler ideal ancak çiftlik sütünün içindeki o vücut için yararlı birçok bakteri ve organizmadan yine de faydalanamıyoruz.
    Açıkçası mandıradan süt almaya da hiç içim razı değildi.
    Bu bilginin benim için ne kadar önemli ve değerli olduğunu tahmin edemessiniz.
    çok çok teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
  3. Ben tesekkür ederim okuyan,yorum yapan herkese.Pazar günü deney yapmak için 5 litre sütü(aysun Hanımınki)20 dakika savurarak kısık ateşte kaynattıktan sonra,mini bir kasesini mutfakta açığa bıraktım.Oda sıcaklığında şu saat itibariyle gayet kalın kaymaklı çok tatlı bir yoğurdum oldu!bebek gibi kokuyor...Bu gecede mutfak tezgahında bırakacağım.Tekrar tadım yaptığımda sonucu paylaşırım.Yoğurdun tesadüf sonucu havadaki sporlarla oluşumunu bir kez daha kanıtlamış olduk!Kaynatma süresi uzadıkça besin değerlerinde düşme saptanmış.Eğer amaç sadece beslenmekse 10 dakika ideal.Ama katı madde oranını arttırmak istiyorsanız dörte birini uçurmanız lazım ki çok katı bir yoğurt olsun.Bir ara yoğurt yapımını da yazarım.
    Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
  4. MErhaba yeşim hanım,

    Ben de googledaki gruptayım.. kendi bloğumda aysun hanımı tanıtacağım da.. size yazdığı bu cevp niteliğindeki maddeleri kullanabilirmiyim diye soracaktım..

    YanıtlaSil