4 Mayıs 2017 Perşembe

PROBİOTİK PEYNİR YAPALIM MI?


Dün Göztepe'de tülbent almak için girdiğim küçük tuhafiye dükkanında harika bir haber aldım.Sahibi olan hanımefendi son zamanlarda tülbent satışlarının katlanarak artmasına çok şaşırdığını dile getirdi.İstanbul'un en eski ve köyden göreceli olarak daha az göç almış,orta halli ve nesillerdir şehirli kültürü ile yetişmiş insanların çoğunlukla yaşadığı,eskilerin deyimiyle rabıtalı bir semtten bahsediyorum.Biraz kurcalayınca tülbentlerin evde peynir ve yoğurt yapımında kullanıldığını öğrendim ve tabi hala ağzım kulaklarımda.Büyükannnesi salça yapıp,pekmez kaynatan,bir ayağı köyde olan  ve hep gıpta ettiğim şanslı kişiler değil,salçayı kavanozda pekmezi şişede gören,bakkaldan marketten satın  alan bir jenerasyonun torunları gerçek gıdanın peşine düşmüş.Bundan keyifli ne olabilir???


Hocanın göle maya çalması misali bunca yıldır uğraşlarımız meyvesini veriyor galiba...
Lütfen üşenmeyin  ve peynir yapmayı deneyin.Ben iki defa denedim ve nefis oldu.Sıra diğer peynir çeşitlerinde ki kaşar peynirinin hikayesi bile çok ilginç...

Aysuncuğumuzun sütleri ile 75 dereceye  dahi getirmeden azıcık ısıtıp hemen 35 derecede mayaladım  
Beyaz peynirimi  ve harika oldu.Çok kolay.Önce Haydar Beyin Probiotik peynir mayası ile
http://www.dogadanbizim.com/bizim-maya-urunlerimiz/Mayalar?product_id=61
ikincide de  şirden mayası ile.
12 lt sütten nefis peynirler oldu.Tarifler  çok açıklayıcı  ve hataya hiç pay bırakmıyor,yukarıda tıkladığınızda siz de göreceksiniz .

Deneklerim arasında en güvendiğim 1940 larda genç olan,biraz da müşkülpesent,damak zevki gelişmiş bir aile büyüğüm ki herşeyi kolay kolay beğenmez,ince eler,bir kaç kez daha eler ve kararını açıklar,bu peyniri benim yaptığıma inanamadı.
Değerli peyniraltı suyunu salamura olarak kullandım.Bir ay önce yaptığım peynir iyice sertleşti lezzeti daha da oturdu ama  malesef daha fazla oturamayacak çünkü bitirmek üzereyim 😹
O yüzden ikinciyi yaptım ki probiotik peynirsiz kalmayayım.
Probiotik bombardımanı yapmak isteyen bu peynirle yine probiotik mayalarla güçlendirdiğimiz lahana turşusundan yesin.Üstüne de Kombiyotik ayran yada kımız.İşin en sevdiğim yanı tuzu kendim ayarlayabildiğim için ve az tuzlu sevdiğim için yıllardır ilk defa doya doya turşu ve peynir yiyebiliyorum.Darısı başınıza.
Benim kediler mi?Peynir mayalamak için sardığım battaniyenin üzerinde yatarak ısıyı sabitledikleri için daha teleme iken,süzgeçe almadan ödüllerini mideye afiyetle indirip bir de güzelce ılık ılık peynir altı sularını içtiler.Onların tuzsuz peynir hakları da ayrıca buzdolabında yerlerini aldı tabi.
Tüketmektense,güzel birşeyler üretmek,hep almaktansa verebilmek,paylaşabilmek ne tamamlayıcı bir duygu.
Göztepe'ye bir daha gittiğimde ilk işim bu güzel haberi veren tuhafiyeci hanıma bizim probiotik ev yapımı peynirden hediye etmek olacak.

Sevgiyle kalın,
Yeşim Güriş











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder