29 Nisan 2017 Cumartesi

AĞUZ SÜTÜ NAM-I DİĞER KOLOSTRUM

 

Oldum olası süt içemem.Anaokulunda zorla içirmeye çalıştıklarında her seferinde fışkırtarak hocanın yüzüne çıkartınca,süt içmeme izni olan tek çocuk olarak okul tarihine geçmişliğim de vardır 😹
Öte yandan,yoğurt başta olmak üzere tüm süt ürünlerini severek tüketirim.Sevgili Aysun ve kızçelerinin sayesinde her hafta süt ürünleri ziyafeti çekmekteyim kendime.Tabi yeni yeni tarifler denemek çok keyifli.
Bu hafta yeni doğum yapan kızçelerin bebeklerinden artan ağız sütü evimi şenlendirdi.En babayiğidi 6 litre içebiliyormuş sevimli buzağıcıkların ve artanlarda bizlere kısmet oldu.Yani gönlüm rahat.Sırayla her hafta sütümüz,peynirimiz,tereyağımızla beraber hediye olarak geliyor kolostrumlarımız ve nihayet bu hafta bana da sıra geldi.Tuttuğun altın olsun,tüm meraların bol yeşillik dolsun Aysunum.
Aysun grupta duyurduğundan beri tarif araştırıyordum ve sanki 40 yıllık tecrübem varmış gibi hatasız pişirmeyi becerebildim,sanırım!
Bağışıklık sistemi için mükemmel bir gıda,hem de çok lezzetli.Detay isteyenler bağlantıya bir göz atabilirler.


Yapması da çok kolay.Bir litre kolostruma,300 ml. Süt kattım.Cam kapta fırında,su doldurduğum tepside benmari usulü 200 derecede birbuçuk saat pişirdim ve fırında ılınınca buzdolabına kaldırdım.İster pekmezle,ister balla cevizle,her derde deva ağuz tatlımızı da yaptık.Bakalım sırada ne var?Tabi benim kediler de daha ılıkken hapur hupur yediler,tabakları pırıl pırıl😹
Sevgiyle kalın
Yeşim Güriş.
  


2 yorum:

  1. Eger pazarı varsa, buzagilardan arta kalan diye bir anonime inanmak gerçekten çok güç . Bir bebeğin ilk anne sütünden mahrum edilmesi gibi birsey ki o sütun sahibi minik buzagidir icsede icmesede bunun pazarını yaratmak, hersey insanlar içindir yorumuna sığınmak iç açıcı bir teselli olmasa gerek . Yinede afiyet olsun size( içiniz elveriyorsa )

    YanıtlaSil
  2. Yorumunuz için teşekkürler.
    Skeptisizm her zaman iyidir,tabi dozaj iyi ayarlanabiliyorsa...Lütfen Aysun Hanımı ve işletmesi Gündönümünü araştırın,tanımaya anlamaya çalışın.Belki Ütopik gelebilir ama Türkiye'de böyle bir insan ve işletme var.Slow Food ilkelerine uyan,adil ve yerel,tertemiz ve sağlıklı.Hak yemeyen,sevgi dolu.Bütüncül tarım için çalışan fedakar insanların çabası ile endüstriyel üretimi lütfen kıyaslamayalım...Herşeyin parayla ölçüldüğü kapitalist sistemde,fiyat değil DEĞER bilen ve paylaşan bir grubuz.Artan kolostrum birçok yerde dökülür heba olur.Burada bahsettiğimiz şeyin pazarla,parayla hiçbir alakası yok çünkü satışı yok,hediye ediliyor üyelere ve belki senede bir litre bir kere o da şanslı iseniz.Ben 2009 dan beri süt alıyorum ve 2017 de bir defaya mahsus bu şansa kavuştum.Buzağıdan artan ve her seferinde fazlası sağılmak zorunda olunan çok değerli bir besin maddesinden bahsediyoruz.Sağılmalı ki anne hastalanmasın yenisi gelsin ve buzağıcık hayata sıkı sıkı tutunsun,güçlü olsun.Umarım sizin de içinize sinmiştir.Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil