3 Temmuz 2017 Pazartesi

EKŞİ KREMA/SOUR CREAM AMA PROBİOTİK!


Uzun zamandır evde yaptığım  probiotik gıdaların çok faydasını gördüğüm için farklı tatların da peşine düştüm dolayısıyla.Probiotik peynir en sevdiğim peynirler arasına girdi bile.Sevgili Aysun'un kızları sayesinde kimbilir daha ne şifalı süt ürünleri yapacağım.
Geçenlerde 2.Beynimiz:Bağırsaklarımız grubumuzda bir üyemiz ekşi krema probiotik yapılabilir mi diye sorunca epeydir evde yapmadığımı farkettim.Tabi çiğ krema siparişimi hemen verdim ve başladım beklemeye,beklerken de araştırmaya.
Öncelikle kremaya limon sıkıp ekşi krema diye yutturan reçeteleri hemen eledim.
İki yöntem vardı.Ya butter milk/yayık altı ile yapacaktım yada çiğ kremayı pastörize ederek.
Fermente turşularda sirke yani asedik asit probiotiklerin çoğalmasını engellediği için limon yani sitrik asit nasıl etkiler sorusuna gelen yanıtlardan sorun olmayacağı varsayımı daha ağır basınca,deneylere başladım.
Önce dört tane steril minik kavanoz hazırladım.Bir yandan dabah serinliğinde sütümü kaynatırken diğer yandan çiğ süt kremamı 70 dereceyi aşmayacak şekilde 30 dakika kadar karıştırdım çelik tencerede metal kaşıkla.

  

Amerika'da kullandığım condensed milk gibi yoğun bir kıvama geldi ve rengi sarımtıraklaştı ama yağ ve süt  birbirinden ayrılmadı.Tam istediğim gibi oldu.Bu aralar sıcaklıklar 40 dereceye yaklaştığı için hızlı soğutma tekniğini kullandım.İlk önce bir bardak kadar sütü yarım limonla kestirdim çalkaladım ve elde ettiğim yayık altı yani butter milk 45 dereceye inene kadar bekledim.

Birinci kavanoza 45 derecedeki erimiş çiğ süt kremasına probiotik toz maya kattım,hani internetten de alabileceğiniz Doğadan Bizim marka.
http://www.dogadanbizim.com/bizim-maya-urunlerimiz/Mayalar
Sakın eczane kapsülleri ile denemeyin çünkü onlar su gibi bir sıvı ile tüketilmek üzere üretilmiş,sütü mayalama özelliği olanlar bizim mayadakiler.
İkinci kavanoza 30 dereceye düşen kremadan koyup,kefir  mayası ve yayık altı ekledim.
Üçüncü kavanoza 45 derecedeki kremanın üçte biri kadar butter milk/yayık altı koyup kombiotik yoğurttan çok az kattım.

Dördüncü kavanoza yine krema,onun üçte biri kadar yayık altı ve probiotik toz maya koyup hepsini mayaladığım yoğurdun yanında 7 saat mayalayıp,birinci ve ikinci kavanozların ağızlarını tülbentle kapatıp mutfak tezgahında 6 saat bekletip kapaklarını sıkıca kapatıp,buzdolabına aldım.
Üçüncü ve dördüncü kavanozları  ise 7 saat mayaladıktan sonra bir saat kapakları kapalı tezgah üstünde bırakıp yine buzdolabında dinlenmeye aldım.Sıcağın da etkisi ile
akışkan oldukları halde gözlemlediğime göre mayaladıktan sonra daha katı hal aldılar.Ertesi sabah buzdolabında oldukça katı halde idiler.
24 saat sonra buzdolabından çıkarttığımda,oda sıcaklığında hemen kremamsı yumuşak hallerini aldı dördü de.İçlerinde en yumuşak olan kefirle yaptığım.Tezgah üzerinde probiotik ve krema ile tülbentle yaptığım ilginçtir ki en son çözünen oldu ama kıvamı çok iyi idi.Koku olarak hepsinde benzer kokular varken tat olarak ben oyumu yine tülbentlilere verdim.
Tabi çiğ kremamda yağ oranı oldukça fazla olduğu için buzdolabında katılaşma oranın da katlanarak arttı.


Bu denemeleri yaparken en dikkat edilmesi gereken şey,başta hijyen dışında yayık altının ve çiğ kremanın doğru derecelerde birleştirilip mayalanması idi.Probiotik ve kombiotik 45 derecede,kefir ise 30.Bu bağlamda kremayı bazen bir kere daha ısıtarak bu sorunu da hallettim.
Ekşi kremanın kullanım alanı çok.Probiotik olduğu için tekrar pişirmeden,çiğ olarak kullanacağım ki probiotik bakteriler ölmesin.
Fırınlanmış patates ile,dip olarak,salatalarda ya da nefis bir etin,balığın yanında tam bir lezzet ve şifa şöleni.Taze meyvelere ayrı bir tat kattığı da kesin.Ama nedense ben hep tuzlu yiyeceklerle seviyorum.Peynirli nachos la ekşi krema kardeşliği her zaman favorim olmuştur.Bu arada TGI Fridays kapandığından beri istediğim gibi bir nachos bulamamıştım.Taaa ki süper bir işletmecisi olan Happy Moon's restoranı bulana kadar.
http://www.happymoons.com.trGençlerin tabiri ile peynirli ve tavuklu nachosları,kuşkonmazlı tavukları,tüm mönü yıkılıyor 😹İstanbul'da birçok şubeleri var.Güleryüzlü ve çok iyi eğitimli personeli,hesaplı oluşu ve her şubesinin farklı iç dizaynı artıları.Eksisi ise alınan lezzetli kaloriler,ama değer.
Bir ekşi kremadan nerelere geldik!

Afiyet kas olsun.
Sevgiyle kalın.
Yeşim Güriş

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder