1 Haziran 2017 Perşembe

KOLOSTRUM/AĞUZ KREP VE DÜRÜM


Sevgili sütçümüz Aysun sayesinde bugün bir şımarıklık yaptım.Azıcık donmuş kolostrumum vardı.Geleneksel pişirme yöntemi ya tencerede çok kısık ateşte saatlerce karıştırarak yada fırında yine benmari usulü pişirip servis etmek.İnternette kopyala yapıştır tarifler dışında birşey de bulamayınca iş başa düştü.Yazıştığımız süt gurubumuzda özellikle çocukların da severek yiyebilmesi için içine meyveler katılarak genelde muhallebimsi yada dondurma şeklinde kolostrum tarifleri oldukça yaratıcıydı.Daha önce fırında pişirdiğimde kolostrumun elastiki yapısından da cesaret alarak krepimsi omletimsi ince bir katman hedefledim.Kolostrum direk tavaya dökülünce yapışkan garip bir hal aldığı için içine  bağlayıcı olarak yumurta koydum,çırptım,tel süzgeçten de geçirmeyi ihmal etmedim.Yarım litre kolostruma 3 yumurta kırdım.Kimyasal bir reaksiyona sebep olmamak için tuz dahi eklemedim.Krep tavasında erittiğim az tereyağ ile denemelere başladım.Çok kızgın tavaya bir kepçe döküp,en büyük gözde, kısıkta pişirdiğimde en iyi sonucu aldım.Krep gibi çok çok ince döktüğümde yapı parçalandı.
Normal krepten bir tık kalın,çok ince omlet gibi pişirdiğimde sanki içinde un varmış gibi alt pişerken,üst kısım da matlaşmaya başladı ve minikçe göz göz oldu.O zaman dikkatlice spatula yardımı ile çevirdim.Havaya atıp çevrilebilecek kadar birbirine kenetlenmedi.Diğer tarafı da pişirince tekrar havada bir takla atabilecek bütünlüğe kavuştu.(Başka bir zaman kuru maya ile akıtma tarzı,geceden mayalayarak ta denemeyi planlıyorum.Daha da elastiki ve daha zor parçalanan bir yapıya sahip olacakmış gibi geliyor.Lezzet açısından daha da hoş bir tat yakalanabilir ki bu haliyle de çok ama çok lezzetli kolostrum)


Evdeki domates reçelini ceviz ve bademle ince kıyıp,rulo haline getirdim.Tatlı olarak seçenek o kadar çok ki.Canınız ne çekerse.Light labne peynire azıcık pudra şekeri ve taze çilek,yada kuru kayısı ve antep fıstığı.Canınız çikolata çekti ama sağlıklı olsun derseniz damak zevkinize göre bir miktar keçiboynuzu unu,dilenirse daha güçlü bir tat için kakao,biraz hindistancevizi yağı,vanilya özütü,biraz kırılmış fındık ve azıcık ta soğuk su ile birleştirdiniz mi harika bir tat elde edersiniz.Çocuklar bayılır ve rafine şekersiz gönül rahatlığı ile yedirebilirsiniz.



Tatlımız hazır ılınırken etli bir dürüm ağuzdan olur mu,neden olmasın dedim.Buğday unu kullanmadığım için( ki dileyen göz kararı katabilir) yulaf kepeği kattım aynı karışıma.Bir kepçe sıvı için bir tatlı kaşığı kadar.O da çok rahat pişti ki una oranla dağılmadan pişirmek için kepek daha zor bir malzeme.Piştikten sonra biraz dinlendirilirse yapısı daha da sağlam oluyor.Soğanla sotelediğim etleri probiotik lahana turşum ve ince doğradığım maydanozla birlikte krepimsinin içine koydum.Az balzamik sirke,biraz eski kaşar rende,hooop yine sardım  ve kopmayan,sanki lavaşta etli dürüm yer gibi,elastiki,sağlıklı bir dürüm elde ettim.Hatta hemen çatalsız bıçaksız elle yiyerek sağlamlığını test ettim 😹
Olurda mızmızlık yapan bir yumurcağa ağuz yedirmek isterseniz,sanırım bu tarifler amacınıza ulaşmanıza yardımcı olacaktır.

Yemek yapmanın en sevdiğim yanı tek sınırın sizin hayal gücümüz olması.Doğaçlama yaparken bodoslama bir duvara da çarpabilirdim ama bu sefer şansım yaver gitti ve sevgili Aysun'un kızçelerinin kolostrumunun tek bir damlasını dahi ziyan etmeden kendime göre lezzet şölenine dönüştürüverdim.
Afiyet kas olsun herkese.

Sevgiyle kalı,
Yeşim Güriş


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder