20 Mart 2013 Çarşamba

PEMBE MART RAPORU

Pembe hanımlardan biraz haber versem iyi olacak:)
Üçüncü parti ektiğim tohumlar da filizlendi ve şaşırtıldılar!Bu yıl ihtiyacımdan çok daha fazlasını çimlendirip fide haline getireceğim için salon mini bir sera kıvamında...İnşallah hepsi hayata tutunur,ben de fide arayan birkaç PDA üyemize faydalı olurum.
Balkona ektiğim tohumlardan ise hala bir ses yok,bu ne kış uykusu imiş yahu!Evvelki gece oldukça güçlü bir don vardı...Acaba bir daha tekrarlar mı?İlk parti leylekler de memleketlerine vardılar ya benden mutlusu yok...Bahar ufaktan ufaktan kapımızı tıklatmakta.Yaseminin minicik patlayan tomurcukları bir anda beni yine balkondaki hamak sefalarıma uçuruverdi...Elimde güzel bir kitap,yasemin,hanımeli ve limon çiçeklerinin kokusuna bu sene mavi servilerim ve bıdık bir ardıç ta eklenmiş halde keyif yapıyorum...İyice boylanmış pembe kızlarım sarı sarı çiçekleri ile bu koku cümbüşünde en ön sırada!Kim inanır İstanbul'un orta yerinde olduğuma,bazen ben bile unutuyorum yemyeşil bir kale gibi beni sarıp sarmalayan onca çiçeğin yaprağın arasında!
Bitkilerin varlıkları bile şifa...
İlk nergis evvelki gün açtı,beş güne kalmaz mor ve pembe sümbüllerim ve ardından da laleler...
Çuha çiçekleri rengarenk,servilerin ve ardıcımın dibinde nasıl harika kokuyorlar.
Evet canım çıkıyor onca ağır saksıyı toprağı taşımak ama ben hiiiiç şikayetçi değilim.Emeğimin karşılığı tarifsiz bir keyifle bana dönüyor her seferinde ve ben de felekten bir gün çalar gibi,şehir hayatından eşşsiz anlar çalıyorum güzel balkonumun sayesinde!
Limonum altına ektiğim hercai menekşelere bir sümüklü böcek dadandı üç gündür.Ona bile kızamıyorum.Bana yazın taaa balkonuma kadar gelecek arıları anımsatıyor.Biraz bira ile semtime bir daha uğramayacak biliyorum ama ne yapayım kıyamıyorum...Ama sabahın köründe yakalarsam kendilerini,uzun bir asansör yolculuğundan sonra bahçede ki çiçeklere havale etme niyetindeyim itiraf ediyorum :)
Kotiledon yapraklarının arasından üçüncü yapraklarını çıkaran pembelerin gövdeleri de o bebek cılızlığını yitirip dolgunlaşmaya başladı.Tabi onlar Şubat ortası ilk ekilen ablaları,darısı bu çelimsiz son ekilen bıcırların da başına!
Sevgiyle kalın
Yeşim Güriş

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder