13 Mart 2017 Pazartesi

PROBİOTİKLİ LEZZETLER


Önce pembe domates ağı PDA,ardından slow food ve yıllara yayılan bir merak,araştırma öğrenme tutkusu,kazanılan dostluklar,çıkarsız paylaşmalar.
Hala bir avuç insan yerel tohumların değerini anlatabilmek ve koruyabilmek adına didinip duruyoruz.

Sağlıklı beslenme ve besleme merakım beni sonunda facebook'ta
2.Beynimiz:Bağırsaklarımız grubu ile buluşmama vesile oldu.Tabi güzel dost Ayşe Sazak sayesinde.Grubun kurucusu Sayın Haydar Yılmaz yıllarca kendini probiotiklere adamış,konusuna çok hakim,dipsiz bir kuyu.Tıpkı adminlerimiz gibi sabır küpü aynı zamanda.Şu an 70.000 i geçtik.http://www.dogadanbizim.com/index.php
Üye profilimiz tam mini bir Türkiye.Aslında her kesimden gelen üyelerimize neyi nasıl doğru ve tam bir şekilde anlatabiliriz konusunda eşsiz bir gözlem şansı benim için.Ankara Siyasal'da ders verdiğim yıllara dönüyorum bazen.Özlem de olmuyor değil hani...

Olmazsa olmazım ille de Aysun The Sütçünün,Gündönümü çiftliğinden 12 yıl ard arda hastalıktan ari sertifikası alabilen Türkiyenin tek süt üreticisinden,leziz,şifalı sütleri ve Bakkalımız 😉(thesutcu@gundonumu.biz.tr)
https://www.facebook.com/pages/G%C3%BCnd%C3%B6n%C3%BCm%C3%BC-%C3%87iftli%C4%9Fi/362412287165430?ref=ts&fref=ts


Eskiden de kemik suyu yapardım ama şimdi kolajen için mesai harcayıp,kafa yoruyorum.Eskiden de turşu kurardım ama şimdi içindeki probiotik bakteri sayısını araştırıyorum.Önceleri Aysun'un eşsiz sütlerini sadece hangi ev mayası ile mayalamalı ve lezzetini nasıl arttırırımın peşindeyken,şimdi kombiotik mi Yoksa probiotik yoğurt mu daha fazla mayalasam,kımızım bitiyor haftaya daha fazla süt alayım,çünkü kefir de mayalayacağımın hesaplarını yapıyorum. Metro marketin kocaman buzdolabına benzeyen soğuk bölümüne koşarak girip,Bizim mayalardan sepetime attığım anda,yeni bebeği olan arkadaşıma ne hediye alacağım,90 yaşına merdiven dayamış halama giderken probiotik ne götüreceğim gibi tasalarım da sone eriveriyor.
Kemik suyum 5 saaattir tıkırdıyor ocakta.Gidip bir bakıvereyim.Tabi benim bu probiotik yoğurt ve kemik suyu maceram en çok iki kedi kızımın hoşuna gidiyor.Kokulardan mest gırlayıp gidiyoruz ailecek 😹

Sevgiyle kalın
Yeşim Güriş

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder