20 Mart 2017 Pazartesi

YUMURTA NESİN 3



Sağlığımız için bitki tohumlarının en iyisini seçmek ne kadar önemli ise iş yumurtaya gelince de en az o kadar hayati önem taşımakta.
Üç beş tavuğu olup,doğru besleyen,gerçek yumurta yiyebilen küçük azınlıkta iseniz ne mutlu size.Ama endüstri çarkına girmiş ürünler cehennemine tıkılmak durumunda iseniz üzülmeyin onun da bir çaresi var.Organik pazarlar,köylü pazarları,benim için İstanbul Feriköy ve Kasımpaşa(her ne kadar eski gerçekliğini yitirmeye başlamış olsa da) ve tabi internet üzerinden bulabileceğiniz güvenilir geleneksel ürünler,üreticiler...
Yıllardır günde 4 yumurta tüketen bir sporcu eskisi olarak,vücuduma zararlı madde alma oranım haftada 2 yumurtaya amenna diyen birine göre çok daha yüksek olduğu için en temiz yumurtanın peşinde Paskalya tavşanı misali koşturup duruyorum.

Gündönümü Çiftliğindeki yumurtalar sayı itibarı ile az olduğu için grubumuza henüz yetmiyor.
Organik market yumurtalarında bile garip bir koku,beyazda hemen dağılma ve sarının yumuşaklığına rağmen zararsız oldukları için tüketiyorum daha doğrusu tüketiyordum.Taki Çatalca'daki Nesin Vakfının çiftliğine yolum düşüp,özveriyle çalışan insanlarla tanışana kadar.
Vakıf şu an 42 yavrumuza bakmakta.http://www.nesinvakfi.org/index.php
En sağlıklı yiyecekleri tüketmeleri için çiftlik bile kurmuşlarhttp://nesinvakficiftligi.com
Çiftlikte yetiştirdikleri organik ürünleri önce çocuklarına yedirip,artanı da bizlere satıyorlar.Sağlığımıza katkıda bulunurken,vakfa da ek gelir sağlamaya çalışıyorlar.
İlk gittiğimde tabi ki yumurta sordum,Öykü Hanım öğleden sonra olacağını söyledi.Tabi ben yumurtadan emin olmak için kendisini soru yağmuruna tutunca ilk söylediği en önemli şeyin tavuğun ne yediği ve ne şartlarda yaşadığı idi.Tüm sorularımı sabırla tek tek yanıtladı ve kalbimi de güvenimi de kazandı.Çiftliği idare eden Mehmet Beyle atalık tohumları konuşurken diğer bir hazine gerçek yumurtalara da kavuşmak mükemmeldi.Bir koli alıp eve döndüm ve işte nihayet bu diyebildim.Sarısını çatalla delip çırpmanız gerekiyor.Tazelik bir yana,koku yok,beyazı da sarısı da
dipdiri,tabiki zehirsiz ve müthiş leziz.Krem karamel tarzı tatlılar yaparken hep sarısını kullanırız çünkü beyazı kötü bir koku verir ama bu yumurtalarla sıfır koku.Tam bir hazine.Ertesi hafta Sadece o yumurtalardan almak için yine Çatalca yollarına düştüm tabi ve öğrendim ki haftada 50 adet  ve üstü alana kapınıza teslim yapıyorlar.Üstelik aynı fiyata yani tanesi 1 lira.Şaka gibi...
Öyle mutluyum ki geçen pazartesi ilk siparişimi verdim ve Çarşamba günü gerçek çiftlik yumurtalarım kapımda idi .
Teslim alan güvenlik bu nasıl ağır bir yumurta kolisi diye şaşkınlıklarını ifade ettiğinde bir kere daha emin oldum ki nihayet bulmuştum.Düzenli ve doğru yumurtalara hemde sadece bir mesajla ulaşmak mümkün.Okuyan çocuklara minnacık ta olsa yardım edebilmek ne ferahlatıcı bir his...
Artık dostlarıma ziyarete giderken evde yaptığım kombiotik yoğurt,kımız,kefir,probiotik turşuların yanına bir de gerçek yumurta eklendi.Neşeli tavukların şifalı yumurtası.
Siz de tatmak isterseniz Öykü Hanıma bir mesaj atıverin.Hem kendinizi hem çocukları mutlu ediverin.
0530 1307484
Yada 0212 7895052

Sevgiyle kalın
Yeşim Güriş

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder