20 Ağustos 2009 Perşembe

KÜKÜRT BANYOSU BOL MİKTAR!





Kükürt en doğal ve zararsız böcek kovma yöntemlerinden biri.Öldürmüyor ama uzunca bir süre haşeratı uzaklaştırıyor.Bulabilirseniz azıcık yanmış odun külü ile kullanın,nemini de almış olursunuz.Sanırım bir fırından rahatça temin edilebilir şehirlerde.Eski bir naylon çorabı üç karış parmak ucundan itibaran kesin ve kaşık yardımı ile bu kolayca uçuşan sarı tozu doldurun.Gözleri fena yakıyor ben deniz gözlüğümü takarak bu sorunuda kolayca aştım.Kükürtün iyi yapışması için önce domatese biraz su püskürttüm ve ardından yoyo zıplatır gibi en üst sürgünden itibaren çorabı aşağı yukarı sallayarak tüm bitkiyi kükürtle kapladım.Tabi bu işlem için sabahın erken bir saatinde rüzgarsız havayı seçmek en mantıklısı.Hızımı alamayıp kabuklu bit dadanan yasemin,limon ve hanımelini de sapsarı yaptım!İki gün balkonu kendi haline bıraktım ve biraz önce yerleri silip hamağıma uzandım.Hayrettir ki yapraklardaki kükürtler hala uçmuyorlar!Uçup giden tek şey galeri sinekleri!Yapraklardaki sararma da durmuş sanki!
Sevgiyle kalın
Yeşim Güriş

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder