29 Mayıs 2010 Cumartesi

BAŞKALDIRAN PEMBE KIZLAR


Bu sene biraz geriden takip ediyorum,çimlendirmeye bile mart sonunda başladım...
Ama yukarıda da görüldüğü gibi hemen kuğu boyunlarını çıkardı benim bıcırıklar...
Bu sene organik pazardan aldığım gün kurularının tahta kutularını biraz aliminyum folyo ile destekleyerek köklendirmeyi denedim ve kesinlikle çok daha başarılı oldu.Viyolde incecik tek bir kök cılızca uzarken,tahta kutuda yuvarlak ve çoklu kök tuttular ve daha gürbüzler.Seneye tamamen tahta kutuya döneceğim,zaten plastik tercih etmediğim bir yöntemdi...
Benim torunlardan biri olayı abartıp iki yerine üç yaprak dahi verdi :)
İlk şaşırtmalarını yapalı çok oldu.Bugün ikinci şaşırtma ile balkonlarına kavuşacaklar.Annemin kışın balkonunda çimlendirdiği bir pembe kızım var ki bakalım ne yapacak.O hiç içeri alınmadı.Bağışıklık sistemi en güçlü olan o olacak tahminimce.
Beyaz sinekler kışı ölmeden hanımelinin altına saklanarak geçirdiler.Bu sene başımı çok ağrıtacaklar gibime geliyor.Tabi birde balkonuma bunca senedir ilk defa musallat olan karga kardeşi de unutmamam lazım.Pembe dostlar hep bitkilerine zarar veren kargalardan muzdaripler,benimkisi ise bir başka alem.Habire etraftan bulduğu yiyecekleri saksılarıma bırakıyor.Bu sabah menüde beyaz peynir vardı.Umarım pembe kızlarım olgunlaştığında,onların çekiciliğine kapılıp beyaz peynir domates ziyafeti çekmez kendine ben ortalıkta yokken!!!

Sevgiyle kalın.
Yeşim Güriş

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder