20 Şubat 2013 Çarşamba

HAVAYA DÜŞEN İLK CEMRE




Merhaba pembesever dostlar
Biliyorum arayı açtım ama havaya düşen ilk cemre ile yine burdayım:)
Bir hafta önce tüm bitki dostlarıma yaptığım kış sonu bakımı ile balkon sezonumu da resmi olarak açtım.Dışarısı buz 5 derecelerde,rüzgar iyice donduruyor ama kim dinler!Yediveren limonumu ve yaseminimi saran koşniller hazır uykuda iken tam baskın zamanı.Özellikle yaz dönemi bol yapraklı zamanlarında arap sabunu yetmiyor.Hayatta kimyasal bir zehir de ben kullanmayacağıma göre iş başa  daha doğrusu donan parmaklarıma düştü!Çözüp yere yatırdığım o yapraksız narin dalları birer birer arap sabunu ile başladım temizlemeye.Zavallıcık gıkını bile çıkarmadan boylu boyunca uzanıp bu işkencenin bitmesini bekledi.Sonuç parmaklarımın donmasına değdi:)Elim değmişken limonu da arap sabunladım.Kendimi yavrusunun bitlerini ayıklayan bir goril gibi hissettim ya neyse!!!İnşallah ben bitlenmem!Şaka bir yana bu koşniller çok can sıkıcı ve mekanik temizlik arası uzarsa çok bezdirici olabiliyorlar.Tıpkı resimdekiler gibi.Bir de bu böceklerin akrabalarını E 120 veya karmin adıyla tamamen organik katkı maddesi diye bizlere yutturmaya çalışmıyorlar mı iyice canım sıkılıyor vesselam!Kolay kolay midem kalkmaz ama bu parazitler arap sabunu ile eldivenli parrmaklarımın altında çıtır çıtır ezilirken bir zamanlar yediğim çilekli yoğurtlar az kalsın kulaklarımdan fışkıracaktı,genç ve cahildim itiraf ediyorum hazır çilekli yoğurt yemiştim!Şimdi Haziranı bekliyorum minicik mis kokulu çilekleri sevgili Aysun'un şifalı sütünden yaptığım yoğurtla  buluşturabilmek için...
Böcek yemeyiz diye akıllanıp satın almadığımız için bazı firmalar mecbur antosiyonin kullanmaya başladılar.Tabi onun da bir aldatmacasını buldularsa günahları boyunlarına...Gıda endüstrisini yönlendirecek olan bizleriz ve ne kadar çok bilinçlenir ve sağlıklı besinler talep edersek o denli hastalıklardan uzak bir yaşama kavuşuruz.Çooook çalışmam lazım çooook...

http://eng.ege.edu.tr/~otles/foodwaste-fruit.tripod.com/id3.html

Evet ilk cemre bugün düştü,balkonum pırıl pırıl,parazitlerden arınmış 
vaziyette tüm heyecanı ile pembe domatesleri bekliyor.
Onlar ise tam 16 Şubatta toprakla buluştular.
Bir grubu balkonda diğerlerini de odada çimlendiriyorum.
Mart başına yakın bir grup daha çimlendireceğim.
Torunlarımın torunları toprakla buluşuyor.
Darısı tüm pembe sever dostların başına
Sevgiyle kalın
Yeşim Güriş



2 yorum: