18 Mayıs 2009 Pazartesi

DİKKAT TOMURCUK ÇIKABİLİR!








Sabah erkenden kalkıp kahvaltı yapmaktan daha keyifli ne olabilir şu hayatta?Tabiki pembişlerimin ilk tomurcuklarını görmek ve sizlerle de paylaşabilmek!Sabah çıtır çıtır ekmek kızarırken,açan limonumu koklayayım dedim ama o ne!Aklım da gözümde cancağazım ve diğer pembişlerde.İki faklı çiçek şekli.Benim torununkiler yuvarlak ve tombik,sanki hafif obez mi olacak ne zamane bebesi işte!Diğerleri ince uzun ve daha fazla sanki.O kadar minikler ki utanmasam mercekle bakacağım!Dün hava sıcaklığı benim balkonda 30 dereceyi buldu!Serinlikte yarı yarıya su ve yağsız süt ile suladım.Toplam 9 fidem var ve 2 litre süt kullandım.Kleopatracılık oynamak hemen farketti!Yapraklar koyulaşıverdi.Sağolasın kalsiyum.Umarım demir tozu deneyim işe yarar ve meyve kolay tutarlar bıcırlar.Kapadokya Ürgüp'te kendi evi için yaptığı ve 14 aydır toprağa gömülü enfes çömlek peynirini cömertçe paylaşan dostlarım sayesinde keyfim iyice yerine geldi doğrusu.Bu iyi yürekli çalışkan Anadolu ailesinin hikayesini ileride daha detaylı paylaşacağım.Ama yolunuz birgün Ürgüp'e düşerse meydandaki fıskıyeli havuzun hemen alt çaprazında kalan Kardeşler lokantasına bir uğrayın ve benim için de nefis bie çömlek fasulyesi yiyin.GDO'larla,patent hakkı zırvalarıyla canım İspir fasulyesini katledenler lütfen bu güzelliklerden uzak dursunlar!Onlara ürettikleri plastik fasulye taklitleri fazla bile.
Sabah önce ılık bir bardak su,ardından Malatya'nın nefis organik kayısıları(Günkurusu) üç adet ve bir çorba kaşığı ipek gibi ilk hasat soğuk taş baskı Dhara'nın iksir gibi zeytinyağı!Eh bunun üzerine tam buğday unundan organik ekmek ve Kapadokya'nın çömlek peyniri.
Genzim ise pembişlerin rahiyalarıyla dolmuş bile.Kanada ne gerek var!Pembe Domatesle yapacağım kahvaltıların hayali bile ayaklarımı yerden kesip gülümsememe yetiyor da artıyor bile...
Sevgiyle kalın.
Yeşim Güriş






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder