19 Mart 2009 Perşembe

SÜTTEN BIYIKLARIMI GERİ İSTİYORUM


Gözümü açar açmaz doğru salona.Sekiz kafadar mutlu mutlu büyüyor,hatta üç tanesi ilk süt dişlerini çıkarmaya başlamış!Minicik yaprak uçları bana bizi daha büyük bir yatağa taşı bu beşik pek minik artık diyorlar.Onları ŞAŞIRTMAM lazım!Bu cumartesi çok önemli bir gün,ekinoks.Tarım yapmaya başladığından beri insanoğlu hep güneş ve ay döngülerini izlemiş.Ben de balkonda bir nevi mutlu sürgün hayatı yaşayacak olan pembe sürgünlerimi neden bundan mahrum bırakayım!Hem ikinci parti tohumları ekerim,hem de bizim bıcırları şaşırtıveririm.Dolunay olması ise MÜKEMMEL ...
Bu arada eski tohumlarda hiç hareket yok.Çok garip ama yine de sabırla beklemeye ve fısfıs su banyoları ile onları gıdıklamaya devam.Vardır bir bildikleri elbet.Belki onlara hediye ettiğim çiçeğin güzel kokusuyla baharın geldiğini anlayıp,onlar da uyanıverirler!Ben gidip sabah sporumu yapayım,onlar da bi daha düşünsünler bakalım!
Geçenlerde süt konusunda bizim PDA grubuna yazdığım maile cok güzel tepkiler geldi.Sağlık,spor ve beslenme konularında bunca yıldır araştıran ve uygulayan biri olarak,bilgilerimi paylaşıp,hiç tanımadığım insanları daha sağlıklı ve bilinçli kılmak harika bir duygu....Teşekkür ederim.Aşağıda süt ve saklama ile ilgili olanı ekleyiverdim.
Merhabalar,

Fikir Sahibi Damaklar (FSD) grubunda bir suredir sut konusunu islemekteyiz.Asagidaki maili sizlerle paylasmak istedim.Son zamanlarda "sadece kutu sut icin" propagandalari ile beynimizi yikayanlarin etkisine girmemekte ve benim gibi israrla acik sut kullanmaya devam etmekte iseniz,yada oh ne iyi UHT sut kullaniyorum,tertemiz saglikli yanilgisinda olup,miniklere bile Akrilamid veriyorsaniz lutfen okuyun ve beraber bir daha dusunelim.Cam sisede mis gibi pastorize sut ile hic te PAK olmayan kartonlarda UHT sutlerin cok farkli oldugunu unutturdular bize...Sutle yaptigimiz pembe domates corbalarinin zehir degil sifa olmasi dileklerimle...

Sevgiyle kalin
Yesim Guris


Değerli grup üyeleri,konu adli tıp alanı dışında olabilir fakat bulaşmadan edemeyeceğim,konu, daha çok sokak sütünün olası zararları üzerine ve ekonomikaçıdan açıklanmaktailgili alanlar, veterinerlik, zooteknik, tarım ekonomisi ve gıdateknolojisi gibi sayılabilir,bu tartışmalara pek katılmayan grup ise gıdacılar,halbuki konunun en önemli boyutu onları ilgilendiriyor,paketleme ve UHT tekniği,tv deki çeşitli reklamların (sanki ihtiyacı varmış gibi) konu ileilgili paketleme fabrikası tarafından finanse edildiği,Ülkemizdeki sokak sütü satış oranının ancak %3'ler seviyesinde olduğu,hiper-süpermarketlerde nadiren/tesadüfen karşılaşılan günlük pastorizesütlerin neredeyse kaybolmakta olduğu,bu malum firmanın kendi ülkesinde UHT süt satışının hiç bulunmadığı,hatta avrupa ve amerikada ancak dağcıların sırt çantalarında taşımakiçin çok az satışının bulunduğu,....PAK ve ....BRICK isimleri ile Türkiye pazarının tamamını elinegeçirmiş bu dev isveç firmasının neredeyse Ülkemiz dışında hiçbiryerde bu ürünü satamadığı, (nedense?, sağlık açısından yasak olmasınsakın?)avrupa ve amerikada süt tüketiminin günlük şişe sütlerde olduğu,UHT tekniğinin insan sağlığına son derece zararlı AKRİLAMİD oluşmasınaneden olduğu,AKRİLAMİD'in prekanseröz olduğu,ayrıca ...PAK kutularının 7 katmandan oluştuğu ve en iç kaplamasınındiğer katmanlar arasında oluşan toksik etkili ürünlerin sütüniçerisine migrasyonuna (göç etmesine) engel olamadığı,UHT tekniği ile üretilen sütün aniden 150 C dereceye çıkartılıp anidensoğutulması işlemi sonrasında, protein zincirlerinde insanbağırsağında hazmedilmesi imkansız türde bir denatürasyona nedenolduğu,bu tür denatüre proteinlerin bağırsaklardan emilmeden dışarıya atıldığı,sadece kalsiyum ve bir kaç mineral ve vitaminin emilebildiği,üniversitelerdeki gıda bölümü hocalarının çoğunun bu gerçekleribildiği ve çeşitli (??) nedenlerle bu konuyu açıklamaktan geridurdukları,hatta bir anektod vermek gerekirse;gıdacı bir öğretim üyesinin "niçin bunları basın yoluyla toplumlapaylaşmıyorsunuz" sorusuna;"aman hocam ne yapıyorsun, bizi yok ederler!!" şeklinde bir beyanının olduğu,bu firmanın öncelikle Ülkemiz sağlığı açısından, sonra ekonomik açıdanciddi tehlikeleri bulunduğu gerçekleri çok çarpıcı,esasen biraz daha araştırma yapıp konuyu daha teknik verilerlepaylaşmam iyi olurdu fakat yoğun bir çalışma temposu içerisindeyim,konuya ilgi duyanlar daha fazla araştırabilir,şahsi çözümümü de belirteyim,yaklaşık bir yıldır oturduğumuz yere yakın bir köyden, iki ineğibulunan bir kişiden haftada 8-10 litre süt alıyorum,litresi 1 TL, 3-5 dk hafif kaynatıp, kaynar vaziyette aroma veya tamekmeyve suyu şişelerine dolduruyorum, ağızlarını hemen kapatıpçalkalıyor ve 5 dk sonra buzdolabına yerleştiriyorum, oldukça uzunsüre muhafaza edilebiliyor,çocuklarıma uzun yıllardır içirmiş olduğum (UHT) paket sütlerdendolayı ise neden daha önce incelemedim ve bilgilenmedim diye de vicdanazabı çekiyorum,Saygılarımla,
12 Mart 2009 Perşembe 14:27 tarihinde Adnan SERPEN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder