8 Nisan 2009 Çarşamba

BİRAZ SOMON BİRAZ ALABALIK



Ben yine dalayım kendi deryama.Piyasada yerli somon diye birçok alabalık türü satılmakta.Yan tarafa önce ayrımına varabilmek için mini bir çizim koydum Sonrada Prof.Dr.Kazım Şahin'e ait bir link verdim.Alabalıkların beslenmesi üzerine.
Hayvansal besin bölümüne dikkat.Bizim kactigimiz hersey var.Tavuk tüyü unuymus!Tavuk adı verilen o hilkat garibeleri ne yiyiyor?Onların tüyünden balik besin'!!!Ve biz balık yediğimizi sanıyoruz!Bitkisel besinlere hiç bakmayın.Soya,pamuk,mısır vs...!!!GDO dan kacış çok zor bu sistemde. EL İNSAF YAHU!!! Bizden vazgeçtim cocuklara ne yedirecegiz?30 sene sonra %40'ı diyalize mecbur edilmiş bir nüfus!Obez ve Diabetus mellutus!Bize bunu yapanlar asıl MELUN!Metabolik sendrom nezleden daha yaygın olacak :(((
Ben mümkün olduğu kadar olta ile yakalanmış küçük boy balıkları tercih ediyorum.Mercan gibi yaşlanan balıklarda ise her zaman sınırlar dahilinde en gencini.Eger ağır metal birikimi varsa yaş arttıkça sizin karaciğerin civa yatağına dönme olasılığı ve oranı da paralel olarak artar.Levrek lağımda dolaşır!Namert tuzda nefis olur ama her bir ... da yer!Boğaz da olta balığı super.Haziranda sardalyalar tutmuştum.Somona en iyi alternatif tabiki bizim yerli sardalya.Ayvalıkta aynı familyadan mini boylu Papalina.En cok OMEGA3 olan balık sularımızda.Taze asma yaprağı ızgara veya dolma tekniği ile kendi buharında fırında sardalya...
Somon Balığı ile Alabalığı Nasıl Ayırt Ederiz?

Somon balığı ile alabalık arasında yakın bir ilişki vardır. Bu nedenledir ki onları ayırt etmek oldukça zordur. Ancak yine de ağız bölgesi ve kuyrukları dikkatlice incelenecek olursa ayırt etmek herkes için mümkündür.


Somon balığının kuyruk çatalı belirgindir; alabalığın kuyruk çatalı somon balığına kıyasla belirsizdir.
Somon balığındaki gülümseme küçüktür; alabalıktaki gülümseme daha büyük ve belirgindir. Bunun sebebi ise alabalığın ağzının genellikle gözlerinin arkasına kadar uzanmasıdır. Somon balıklarında ağzın göz hizasını geçtiği pek görülmez.
Somon balığının kuyruk sokumu daha dar ve dik açılıdır; alabalığın kuyruk sokumu ise daha ince ve geniş açılıdır.
Sevgiyle kalın.
Yeşim Güriş

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder