18 Nisan 2009 Cumartesi

YİNE GELDİN YA BAHAR




Baharın en rahatlatan yönü her sene gelmesi!

Güneş artık ısıtmaya başladı bile.Pembişler balkonda güneş sefasında.Ben de ilk defa balkonda oturup güzele kitap okudum.Yarınki panel çok önemli.
Şeminur hocanın ''Gen mi Sen mi Evren mi'' isimli kitabını okuyorum şu sıralar.Bir yandan da Kenan hocanın birikimlerinden FSD bültenini toparlamaya çalışıyorum,şeker ana başlık...
Tabi Aysuncuğumun kapıma kadar gelen 10 litre mükemmel sütünün 7 litresi ile iki çömlek yoğurt yaptım.Şu anda mışıl mışıl uyuyorlar.Akşam 8 gibi uyandıracağım.3 litresi ile deneysel peynir çalışmalarına devam!Bol bol resimledim.Birara onları da yazarım.Sütü savura savura pişirirken iyi kas yapıyorum!Spor yapamıyor olmak sinir bozucu ama az kaldı.Toparlandım sayılır sanki.Haftaya hafif hafif yüzmeye başlayacağım beni kimse tutamaz.Thaibo yapmayı,sınıf arkadaşlarımı,hocamı çok özledim ama biraz daha sabretmem lazım.Tıpkı bu sabah birden bire başını onca zamandan sonra kaldırıp gülümseyen ufaklık gibi.Sabredebilmek ne güzel...Bu arada tüylü tüylü poz verdiler ya yarış birincileri,gam yemem artık!Resmen plazlanıyor haspalar!
Yüksel teyzeciğimin getirdiği tatlı tamarindler bitmeden resimlerini çekeyim dedim.Bu iyileşme döneminde taze sarı hurma ve tamarindler değişiklik oldu.Tohumlarını kurutup saklıyorum.PDA'ya girdikten sonra yaşama bakışım ve canlılara verdiğim değer öyle değiştiki...

Okumaya devam hazır güneş hepimizi öperken....
Sevgiyle kalın.Yeşim Güriş




3 yorum:

  1. peynir tariflerini ben de isterim. nasıl olsa aysun var. yaşasın aysun'un inekçikleri !

    YanıtlaSil
  2. Ben de ben de!:)

    Bir de yogurt denemenin sonucunu da ogrenmek isterim. Hangi yogurt ile mayaladin, tadi, kivami nasil oldu?

    Not: Pembelerin de cok guzel gorunuyorlar.

    YanıtlaSil
  3. Bana biraz daha zaman tanıyın.Biraz daha gözlem ve farklı deneyler yapayım.En iyi peynirle beraber yaptığım hataları da yazmak istiyorum ki deneyenler benim yaptığım hatalara düşmesin.Şu anda sarımtırak hafif katı bir dış yüzeyi olan tatlı bir peynirdeyim.Bir mini kapta bizde Bolu'da üretilen Gouda'dan da bakteri üretmeye çalışıyorum.Peynir zaman istiyor.Bakalım birlikte göreceğiz.Karınca yumurtası avından sonra sırada şirden mayası var :)Blogumu takip edip yorum yaptığınız için çok sağolun.
    Sevgiyle kalın...
    sevgiyle kalın

    YanıtlaSil